תפריט סגור

הסכם ממון דוגמא

הסכם ממון הינו הסכם שנועד לאפשר לבני זוג להסדיר ביניהם את ענייני הרכוש במקרה בו החליטו על פירוד. על בני זוג שנישאו לאחר יום 01.01.1974, ובמידה ולא חתמו על הסכם ממון ביניהם, יחול חוק יחסי ממון בין בני זוג התשל”ג – 1973, אשר למעשה יכתיב את דרך החלוקה בין בני הזוג, של הרכוש שצברו במהלך חייהם המשותפים למעט מתנות, ירושות ועוד.

כך, הלכה למעשה, בני זוג אשר ערכו הסכם ממון ביניהם טרם נישאו, חוסכים כל התדיינות מיותרת בערכאות שיפוטיות, באשר לחלוקת הרכוש המשותף אשר צברו במהלך נישואיהם, תוך שמירה על רכוש שצברו טרם נישאו.

ישנם מקרים רבים, בהם רצוי ואף יהיה זה נכון, לערוך הסכם ממון וזאת, על מנת למנוע חיכוכים ועימותים אשר יכולים לרחף כעננה שחורה מעל בני הזוג ובכך, למנוע מהם להיות שקופים ונינוחים בהשקעתם בחיי הזוגיות.

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי - השאירו פרטים

לדוגמא: במצב בו, מי מבני הזוג רכש דירה טרם נישואיו ראוי ונכון, כי במקרה של פירוד חו”ח תישאר הדירה אשר רכש ממיטב כספו בבעלותו ולא תחולק במסגרת איזון המשאבים עם בן הזוג האחר.

אמנם, מי שנישא לאחר 01.01.1974, חל עליו חוק יחסי ממון בין בני זוג, שלמעשה מותיר את הדירה בצד של מי שהיה בעליה ערב הנישואין, ואולם, ישנם מקרים רבים בהם התקבל הרושם על ידי הצד האחר כאילו הצד שבבעלותו הדירה התכוון לתת לו חלק מסוים מהדירה ו/או יטען, כי הוא השקיע כספים רבים בדירה ולכן זכאי לקבל את חלקו בדירה.

כמו גם, בני זוג שמתכוונים להינשא פעם שנייה ומעוניינים להבטיח שהרכוש שצברו טרם נישואיהם השניים יישאר בבעלותם וזאת במיוחד שכבר עברו הליך גירושין בעבר והם אינם מעוניינים לעבור הליך דומה שוב.

זאת ועוד, ישנם מצבים בהם לבני זוג אשר נישאים בשנית ישנם ילדים מנישואים קודמים אשר נכנסים למשוואה, כלומר, הילדים יחששו שמה בן ו/או בת זוגו של מי מהוריהם יהפוך “שותף” לרכושם של הוריהם וביום פירוד חו”ח ייאלצו הוריהם לאבד חלק מרכושם וכפועל יוצא גם הילדים.

בדיוק למצבים כפי שתוארו לעיל נועד הסכם הממון, באם ייערך וייחתם הסכם ממון בין בני הזוג העתידים להינשא דרך הפירוד תהא מוכתבת וידועה מראש ואף באם החליט מי מהצדדים לתבוע על אף קיומו של ההסכם תהא זו עבורו דרך לא פשוטה.

הסכם ממון נועד במטרה לחסוך הוצאות כספיות ואנרגיות רבות במקרה של פירוד בין בני זוג.

חתימה על הסכם ממון יכולה להעשות טרום הנישואין או לאחר הנישואין.

לרשותכם הסכם ממון לדוגמא:

הסכם-ממון-דוגמא

חשוב להבין שעריכת הסכם ממון הוא תהליך שיש לעשותו בצורה מקצועית ומדוייקת ומוטב באמצעות עורך דין הסכם ממון מומחה.

לעורך דין אביחי דמארי, ניסיון רב בעריכת הסכמי ממון, הסכמי חיים משותפים, הסכמי גירושין והצלחות מוכחות בניהול הליכים מורכבים בתחום דיני המשפחה וירושה.

עורך דין משפחה וירושה אביחי דמארי מכיר היטב את הרגישות הנדרשת ובתשומת לב לפרטים הקטנים ומעניק שירות משפטי מיטבי ללקוחותיו.

ככל ואתם נדרשים לטיפול עורך דין בענייני משפחה וירושה הנכם מוזמנים לפנות אלינו לשירותי עורך דין אביחי דמארי בתחומי המשפחה, ירושה, גירושין ומקרקעין בטל 03-5185888 ולמענה מהיר בטל: 053-7551900

הסכם הממון לדוגמא מראה את מבנהו הכללי של ההסכם ואין לעשות בו שימוש.

למידע נוסף תוכלו לבקר בעמודים הבאים:

זקוקים לשירותי עורך דין אשר יערוך עבורכם הסכם ממון?

אל תהססו (!) צרו קשר עוד היום בטל 03-5185888 או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.

ליטל ברגר
ליטל ברגר
13:19 20 Mar 22
קיבלנו שירות מעו"ד אביחי דמארי, שירות מצוין, אדיב, מהיר ואישי. לאחר שחיפשנו מס' עורכי דין הגענו אליו וקיבלנו שירות יוצא דופן שהבנו כבר מהשיחה הראשונה. ממליצה מאוד. תודה רבה אביחי!
Rakefet S
Rakefet S
14:57 02 Mar 22
עורך דין נעים, ברור, מקצועי,שהמטרה שלו לעזור ללקוחות כמה שיותר בגירושים, על .מנת שהם שיהיו כמה שיותר פשוטים וקליםהוא נתן אפילו מעבר לזמן המוקצה לפגישה, כדי לענות על כל השאלות עד שהבנתי עד הסוףכיף כזה שרות וככה נעים, במיוחד בנקודות האלה
Tamar Weisz
Tamar Weisz
16:29 25 Jan 22
ייעוץ אמין מקצועי ויסודי, עזר לי מאוד (כבר פעם שניה) תודה!
Adi Ankona
Adi Ankona
11:24 08 Jan 22
עו"ד מקצועי ואנושי, נתן ייעוץ איכותי וטיפל בתיק בצורה מרשימה עם תוצאה מעל למצופה.תודה לך עו"ד דמארי היקר
Bar Ilooz
Bar Ilooz
15:32 30 Dec 21
אין לי מה להגיד חוץ מדברים טוביםמקצועי ממש , יצירתי מבחינת שילוב פתרונות בתחום המשפט, הגוןפתר ופותר לי הרבה בעיותממליצה בחום ותדעו שאתם בידיים טובות איתו
לקריאת כל הביקורות
js_loader

5/5
עו"ד אביחי דמארי
עו"ד לענייני משפחה ונוטריון

כתיבת תגובה

Call Now Button