תפריט סגור

עורך דין ידועים בציבור

עו"ד ידועים בציבור

עורך דין ידועים בציבור הם זוג המקיימים משק בית משותף ומנהלים חיי אהבה וזוגיות ויחסיהם זהים ליחסים המתקיימים בין זוגות נשואים.

ידועים בציבור כפופים לזכויות וחובות משפטיות שונות כאשר על זוגות נשואים (לאחר 1974) חל חוק יחסי ממון ואילו על זוגות ידועים בציבור חלה עליהם הלכת השיתוף.

במקרה בו ידוע בציבור נפטר בן/בת הזוג יוכלו לדרוש ולקבל את הזכויות הפנסיוניות שלו ואף לזכות לקצבת שאירים מהמוסד לביטוח לאומי.

כמו כן, מעמדו של הידוע בציבור אף הוכר ואוזכר בחוק הירושה לפיו בני זוג המוכרים או ידועים כידועים בציבור זכאים לרשת זה את עזבונו של זה, ובלבד כי ניהלו חיי משפחה וזוגיות מלאים ובעת פטירת הידוע בציבור בן הזוג הנותר בחיים אינו נשוי לאחר.

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות - השאירו פרטים

Modern

בשונה מזוגות נשואים אשר עם נישואיהם מתחילה תקופת השיתוף, בזוגות ידועים בציבור ישנו קושי רב לקבוע את מועד התחלת השיתוף, אם בכלל.

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות - השאירו פרטים

ידועים בציבור הטוענים לשיתוף בנכסים קיים קושי רב  להוכיח את טענותיהם לעומת בני זוג שנישאו כחוק.

עד לאחרונה, די שזוגות ידועים בציבור היו מוכיחים כי הם מנהלים משק בית משותף, על מנת להכירם כידועים בציבור וכפועל יוצא נוצר שיתוף מלא בנכסים, אף כאלה שנרכשו לפני היכרות בני הזוג ואף כאלה שהתקבלו בירושה. לאחרונה ובמסגרת מספר פסקי דין מפי בית המשפט העליון נקבעו תנאים מצטברים לצורך הוכחת שיתוף בנכסים, במסגרת יחסים של ידועים בציבור.

כלומר, לא די כי מי מהצדדים יוכיח את עצם היותם בני זוג, אלא עליו להוכיח כי הייתה כוונת שיתוף ספציפית לאותם הנכסים.

ראה: ע"א 52/80 שחר נ' פרידמן, פ"ד לח (1) 443 (פס"ד של השופט ברק).

"ההבדל בין זוג לא נשוי לבין זוג הידוע בציבור כנשוי, לצורך הנושא הנדון, הוא רק בכך, שרובץ נטל הוכחה כבד יותר על מי שמנסה להוכיח את כוונת השיתוף בנכסים של הזוג הידוע בציבור…"

לעורך דין אביחי דמארי ידועים בציבור, ניסיון רב בייצוג ידועים בציבור בהליכי פירוד והצלחות מוכחות בניהול הליכים מורכבים בתחום דיני המשפחה וירושה.

עורך דין משפחה וירושה אביחי דמארי מכיר היטב את הרגישות הנדרשת ובתשומת לב לפרטים הקטנים ומעניק שירות משפטי מיטבי ללקוחותיו.

ככל ואתם נדרשים לטיפול עורך דין בענייני משפחה הנכם מוזמנים להשאיר פניה באתר או לפנות לעורך דין אביחי דמארי בטל 03-5185888 ולמענה מהיר בטל: 053-7551900

 

זקוקים לשירותי עורך דין לענייני ירושה?

 

אל תהססו (!) צרו קשר עוד היום בטל' 03-5185888

 

ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או הבהרה.

למידע נוסף בדיני משפחה וירושה לחץ כאן !

Call Now Button