תפריט סגור

עורך דין צוואה בפתח תקווה

הסדרת העיזבון האישי מבעוד מועד מעסיקה אנשים שצברו הון ונכסים משמעותיים, לצד מי שהגיעו לגיל מבוגר ומבינים כי הגיעה העת לצפות קדימה לעבר עתיד המשפחה. עורך דין צוואה בפתח תקווה אביחי דמארי מעניק ליווי מקצועי ואיכותי לעריכת צוואות וערוך לכתיבת צוואה הוגנת וראויה בהתאם לרצון המצווה כך שתצמצמם את הסיכוי לסכסוכים עתידיים.

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות - השאירו פרטים

צוואה היא סוגיה משפחתית מורכבת ומדוע חשוב ליווי של עורך דין צוואה בפתח תקווה?

עריכת צוואה מאפשרת לאדם לקבוע כיצד יחולק רכושו לאחר מותו, מתוך התחשבות בראיית עולמו, עמדותיו והשקפתו האישית, הבנת הנפשות הפועלות והתחשבות בעתידן. זהו מסמך משפטי חזק שכמעט בלתי ניתן להטלת ספק, שמחליף הלכה למעשה את חלוקת העיזבון מכוח חוק הירושה, המהווה ברירת מחדל.

לא פעם הצוואה כוללת בתוכה גם חובות והתחייבויות שונות, הענקת זכויות וכתוצאה מכך גם מחלוקות משפחתיות בנוגע אליהן.

כך לדוגמה, הורים שהעניקו לילדם בעבר סכום כסף מסוים וכאשר הלכו לעולמם התלבטו האחים האם זו הייתה מתנה או דווקא הלוואה ויש לצרף אותה לעיזבון כך שתהווה חלק מהירושה. מחלוקת אחרת יכולה להיות האם יורש אותו הילד את חלקו בירושה לאור אותה מתנה שכבר קיבל.

סוגיות אלה מגיעות באופן תדיר לפתחו של בית המשפט ודורשות ייצוג וליווי מתאימים מאת עורך דין צוואה בפתח תקווה.

מלבד בירור טיב פעולות המנוחים בעודם בחיים והשתייכותן לירושה שהותירו אחריהם, קיימת גם סוגיית בירור כשירותו של המנוח לפעול כפי שפעל. אם נשתמש בדוגמה שהצגנו – האם המתנה שנתנו ההורים לילדם ניתנה מרצונם הטוב והחופשי, או שהופעלו עליהם לחצים ואף נפלו קורבן לתרמית? גם במקרים הללו הכתובת תהיה עורך דין צוואות בפתח תקווה.

Modern

כיצד מתבטאות התנגדויות לצוואה?

החשש המרכזי בעריכת הצוואה הוא היווצרות של סכסוך עתידי פוטנציאלי בין היורשים, בייחוד אם אחד מהם יבחר להגיש התנגדות לצוואה. הטענה העיקרית בהתנגדויות מבוססת על העדר כשירות המצווה בעת שכתב את צוואתו, לרוב כתוצאה ממצב מנטלי, נפשי או פיזי כלשהו, אך לעתים גם בשל השפעה בלתי הוגנת, כמו מניפולציה שהופעלה על המצווה או אפילו בטענה לניצול יחסי תלות בין מוריש ליורש מסוים.

על צוואות הדדיות והשלכותיהן

סוגיה נוספת בטיפולו של עורך דין צוואה בפתח תקווה היא צוואה הדדית. במסגרתה, בני הזוג קובעים את חלוקת עיזבונם גם מתוך ראיית סיטואציות שבהן אחד מבני הזוג הולך לעולמו לפני בן הזוג האחר. עקרונית, בן זוג שנותר בחיים רשאי לפי חוק לפעול כרצונו עם העיזבון שקיבל מבן הזוג, כולל "ריקון" מלא של העיזבון עד כדי מצב שבו היורשים הבאים בתור (לרוב הילדים) לא יקבלו דבר.

עורך דין צוואות יוכל ללוות את בני הזוג בעודם בחיים, כדי לערוך צוואה הדדית שבה קיימת הוראה ייחודית בשם "יורש אחר יורש", במסגרתה נקבעים תנאים והגבלות מדויקים מאוד, שמבטיחים את הרצון ההדדי של בני הזוג ומגבילים בעיקר את היורש הראשון בתור מלגרוע מהעיזבון בהמשך.

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות - השאירו פרטים

עורך דין צוואה בפתח תקווה
עורך דין צוואה בפתח תקווה

ירושה על פי דין: האם ומתי צריך עורך דין צוואה בפתח תקווה להתערב?

במקרים שבהם לא נערכה צוואה, יש לחלק אותה כאמור בהתאם לחוק הירושה, הקובע סדר חלוקה אחיד על סמך הקרבה המשפחתית: בן/ בת הזוג, הילדים, הורים, צאצאים, אחים וכן הלאה. סדר זה נובע מתוך דמותה של המשפחה "הקלאסית", כך שבני הזוג מקבלים את מחצית העיזבון בעוד הילדים חולקים במחצית השנייה.

אלא שכיום ישנן גם משפחות אחרות כמו חד הוריות, חד מיניות וגם משפחות שמחזיקות בנכסים מורכבים, למשל מפרק א' בזוגיות קודמת, חברה משפחתית ועוד. עבורן, נוסחת החוק תהיה בלתי מתאימה ולכן ככל שלא קיימת צוואה, מומלץ לפעול מול עורך דין צוואה בפתח תקווה מן הרגע שבו נפטר האדם הקרוב.

ליווי משפטי לעריכת צוואה תקינה וכשרה

עריכת צוואה לעולם מהווה תהליך מחשבתי ואמוציונלי, שצריך לאזן בו כל העת בין רגשות לבין מגבלות החוק. בתהליך עריכת הצוואה, נדרש עורך הדין להכיר לעומק את רצון המצווה, את צרכיו ומטרותיו, להתוודע למשפחתו ומאפייניה ולאגד את כל אלה לכדי נוסח צוואה מתאים עבורו.

·       מה חשוב לדעת בעריכת צוואה?

עריכת צוואה מהווה צעד הכרחי וחשוב בתכנון חלוקת העיזבון, שמבטיח כי הרכוש, הנכסים והזכויות יגיעו בבוא העת לכל הזוכים, בזמן או בתנאים שנקבעו לכך. הצוואה נדרשת לכלול פרטים צורניים מדויקים מאוד על מנת שתקוים כסדרה לאחר שהוצא לה צו קיום צוואה.

כיום ישנה גם חשיבות גדולה למבנים משפחתיים חדשים, צבירת נכסים ורכוש הדורשת בהתייחסות ספציפית ולכן עורך דין ונוטריון אביחי דמארי – עורך דין צוואה בפתח תקווה מהווה גורם מגן לצוואות אלה, אשר מצליח להפחית את הסיכונים להתנגדות לצוואה, בדגש על הימנעות מסכסוך משפחתי בעתיד.

·       כיצד יחולק העיזבון אם לא קיימת צוואה?

במצב כזה, העיזבון יחולק עפ"י הוראות חוק הירושה, הקובעות כי חלוקה עפ"י פרנטלות קרבת דם. חוק הירושה מסדיר גם את החלוקה בקרב "הבאים בתור", לרבות מצבים בהם לא היו לנפטר/ת בני זוג או ילדים.

·       איך מתרחש תהליך עריכת הצוואה עם עורך דין צוואה בפתח תקווה?

עורך הדין ייפגש באופן אישי עם הלקוח ויברר מולו את העובדות, הצרכים וגם הרגשות. לאחר מכן יש להתחיל לגבש טיוטה המותאמת לכל אלה ולערוך אותה בהתאם לבקשות המצווה. רק אחרי שיגובש הנוסח הסופי, יגיע הלקוח לקריאת הצוואה וחתימתה.

לעורך דין אביחי דמארי, ניסיון רב בענייני הצוואות והירושות והצלחות מוכחות בניהול הליכים מורכבים בתחום דיני המשפחה וירושה. עו"ד אביחי דמארי מכיר היטב את הרגישות הנדרשת ובתשומת לב לפרטים הקטנים ומעניק שירות משפטי מיטבי ללקוחותיו.

ליטל ברגר
ליטל ברגר
13:19 20 Mar 22
קיבלנו שירות מעו"ד אביחי דמארי, שירות מצוין, אדיב, מהיר ואישי. לאחר שחיפשנו מס' עורכי דין הגענו אליו וקיבלנו שירות יוצא דופן שהבנו כבר מהשיחה הראשונה. ממליצה מאוד. תודה רבה אביחי!
Rakefet S
Rakefet S
14:57 02 Mar 22
עורך דין נעים, ברור, מקצועי,שהמטרה שלו לעזור ללקוחות כמה שיותר בגירושים, על .מנת שהם שיהיו כמה שיותר פשוטים וקליםהוא נתן אפילו מעבר לזמן המוקצה לפגישה, כדי לענות על כל השאלות עד שהבנתי עד הסוףכיף כזה שרות וככה נעים, במיוחד בנקודות האלה
Tamar Weisz
Tamar Weisz
16:29 25 Jan 22
ייעוץ אמין מקצועי ויסודי, עזר לי מאוד (כבר פעם שניה) תודה!
Adi Ankona
Adi Ankona
11:24 08 Jan 22
עו"ד מקצועי ואנושי, נתן ייעוץ איכותי וטיפל בתיק בצורה מרשימה עם תוצאה מעל למצופה.תודה לך עו"ד דמארי היקר
Bar Ilooz
Bar Ilooz
15:32 30 Dec 21
אין לי מה להגיד חוץ מדברים טוביםמקצועי ממש , יצירתי מבחינת שילוב פתרונות בתחום המשפט, הגוןפתר ופותר לי הרבה בעיותממליצה בחום ותדעו שאתם בידיים טובות איתו
לקריאת כל הביקורות
js_loader

כתיבת תגובה

Call Now Button